Op De Rank krijgen kinderen een brede kennisbasis mee, zodat we hen voorbereiden op actief burgerschap in de samenleving.
We zorgen daarbij voor een betekenisvolle leeromgeving waarin we kennis overdragen en vaardigheden aanleren.
De leerkracht houdt het overzicht over het leerproces waarbinnen de kinderen ruimte hebben om te kunnen ontwikkelen. Daarbij verwachten we een actieve, kritische en betrokken houding van de kinderen, waarbij we uitgaan van de ontwikkelmogelijkheden van ieder kind.
We vormen ons onderwijs vanuit de christelijke identiteit, waarbij iedereen welkom is en respect heeft voor onze identiteit. We bieden alle kinderen en ouders een duidelijk en veilig pedagogisch klimaat waarbinnen iedereen zichzelf mag zijn.
Hoe doen we dit?
De zelfstandigheid en zelfredzaamheid bevorderen we door kinderen te leren keuzes te maken en verantwoordelijkheid te nemen. Als metafoor gebruiken wij het driedimensionale schaakbord van Biesta (2014), zie afbeelding. Elk bord staat voor een basisbehoefte. Een zet op het ene bord heeft direct effect op de andere borden.
Op De Rank stimuleren wij elk kind om zichzelf te zijn, waarbij het, met een open blik, in de steeds veranderende maatschappij staat.
Onze schoolgids maakt je duidelijk waar wij als basisschool voor staan.
Het is leuk om hier te lezen over basisschool De Rank, maar het is nog leuker om de school in werking te zien. Jij en je kind(eren) zijn van harte welkom.